ThANkS foR VieWing mY bLoG..(^_^)..fEeL fReE to rEaD hErE..:)

Monday, March 14, 2011

tayaR KeTEr peCaH

Jumaat ari 2 adalah ari yg tul2 menjadikan aku seorang yg sabar...plus terpaksa wat2 tak tau...debar plus seram sikit2...huhuhu....

Petang jumaat ari 2 kan aku balik jengka..my hometown...tp b4 tu aku singgah shell kat gombak..kak shaanz nak amik kamera dr aku..dia nak pinjam sebab nak pegi wedding...dlm kul 7 aku br bertolak...ujan renyai2 time tu..sepanjang perjalanan ujan...hermmm...mula 2 aku drive 100 - 110km/j jer...non-stop...

aku kalo balik memang ikut jalan kg awah-chenor-paya pasir-sg ling tu..lagi dekat and byk umah2 kat tepi jalan..if anything happen senang...kalo jalan jengka yg lalu bdr pusat tu gelap..pas2 yg ader pokok2 kelapa sawit jer...

tiba2 smp jer kat simpang nak ke felcra ulu kerut tu..tiba2...kedegangggggg!!!tayar keter aku masuk lubang...kuat giler bunyi...cam masuk lubang dalam n besar jer..tiba2 stereng keter aku nak ke belah kiri jer...dlm otak aku pk spotrim aku dah bengkok teruk ni..tp aku tetap drive jugak..nak benti jalan sunyi..kiri kanan hutan..aku langsung x pandang cermin belakang...aku tau pandang depan jer..bulu roma cam naik jugak la skit..nak bwk lajau memang dah tak boley..pas2 berat giler aku raser keter aku...tp ader jugak time jalan2 yg leh laju...nasibla masa tu aku malas nak pk aper2...

smp umah dah dkt kul 10pm..kira dah lewat sgt dah tu..selalu kalo aku blik kul 8 dah smp umah..smp jer umah..aku terus tk tayar..perghhh!!terkejut giler...tayar aku pecah rupernyer...teruk giler pecah dia...bau dah hangit...huhuhu...nasib baik la x jadi aper2...aku plak jgn harap nak kuar keter check aper2..takut la....adoilaaa....macam2....biler masuk jer umah aku bau busuk..aku tyala mak..mak ader bau busuk x...mak ckp x der pun..tp seriuss aku bau busuk kat badan aku...terus mak suh pegi mandi..bulu roma aku meremang gak time tu...tp dek kerana aku ni memang x suker pk menda bukan2 so aku malas la nak pk...sebab aku ni bukan aper..sejak ayah meninggal..aku selalu ingat ayah aku always teman aku kalo aku drive..ermmm...itulah aku...

esok tu pagi2 lagi mak col abg tapa...anak angkat mak and also abg angkat aku..mintak dia tlg tengok...dia la yg tlg tanggalkan tayar aku n gantikan ngan tayar spare..coz aku nak kena pegi bdr pusat br ader tempat tukar tayar...aku tukar tayar kena charge 180 hengget plus wat alignment 15 hengget...tp diorg charge 190 hengget jer...pas2 cover aku punyer spotrim tertanggal gak..x taula melantun kat ner time 2...10 hengget..so ngam2 200 hengget...nasib mak baik..tlg hulur...ngeh3...:)...syg mak...x per nanti i byr la blik...:)

nampaknyer sptrim aku dah bengkok tu...so kenala cr kedai repair rim..sepupu aku ckp dlm 40-50 hengget jer..sebab kena bakar n ketuk...adoiyaiiii....duit aku kat snowwhite @ vivanis aku jerla skrg ni....sadis sadis...pas satu..satu...tp aku x nak la merungut...aku nak redha jer...insyaAllah mesti ader sesuatu yg aku akan dpt ni kan..dats y Allah kasi ujian...aminnnn....

smlm time balik alhamdulillah x der aper2 berlaku..aku berenti kat rnr lanchang jap utk semayang maghrib..jalan pun x baper jammed...smp umah dah kul 9.30pm..sempat la layan mentor smbil lipat kain....best gak suara protege sharifah aini...ngeeee...


my lovely snowwhite a.k.a vivanisss....:)


No comments: