ThANkS foR VieWing mY bLoG..(^_^)..fEeL fReE to rEaD hErE..:)

Thursday, March 10, 2011

SunDaY JoGginG

adoiyaiii....dah lama tul x joging...tp dek kerana spare tyre makin menjdi-jadi..n ramai plak yg suker tegur2..mulala aku raser semcam jer...nk kebal pun da baper nak kebal...tak suker okeh!!dulu perut aku flat jer..kiri kanan pinggang x der lemak...tang peha jer yg x pernah turun2..memang x kan turun kot...ahakssss...but now sejak aku tak baper nak alert..and asyik kuar mkn yg sedap2 jer...mulala lemak2 berkumpul...and paling x best tu..badan pun raser berat semcam...sgt2 tak besh okeh..

dulu bgn2 tdo aku rajin nak seat up smp 15 - 20 kali...kalo skrg..ermmm harammmmmmmmm....and dats y la...perut tu dah nak ader kek lapis sarawak...uhuk uhuk...:(...pas main netball ari 2 badan aku jd ringan sikit...pas2 stop..aku poser ganti..kira aderla jgk penurunan tu..pas2 housemate2 aku semua pakat duk diet...tu kot aku jd nak cara balik..hahaha...




entah camner diorg ajak aku joging kt tasik titiwangsa..ala dekat jer ngan umah aku..dlm 5 minit dah smp...ari ahad tu dlm kul 9 pagi satu umah pegi joging...semua naik keter aku....ramai gak org...nak cari parking pun susah..tp byk berjalan...ngeh3...x larat arr...at least kuar jugak peluh kan..ok la 2 dr x der...



dlm kul 11 kitorg balik..baru nak start enjin keter..aku tgk semua menda2 kat area meter aku tiba2 on off...pudar2 terus padam..nak start dah tak boley...huhuhu...ni sah bateri wat hal...hangin tul!!adehhh...bala..bala...time tu aderla 3 org mamat cam nak tolong..tapi tak berjaya...hehehe...baru nak tunjuk macho depan2 awek2...skali x menjadi...kesian kan..tp aku appreciate gak coz diorg ader niat nk nolong...:)..nasib baik bopren si ila ader kat area tu jugak...so diorg la tolong...tolong wat jumping...dah keter leh start tu member si bopren ila suh on e road dlm sejam..aku ikut jerla aper dia ckp..bdk2 umah aku bukan main sakan lagi dpt round2..ermmm...aku layankan jerla...terus cari kedai pomen...ingat nak ker sri gombak...tp smp jer kat area jejantas depan pasaraya ong tai kim jalan gombak..skali lagi keter mampus...huhuhu...ila col bopren dia lg..skali lg diorg dtg wat jumping...ngeh3..baik kan diorg...:)



dah ok terus cr mekanik kt sri gombak batu caves...tetiba ila suggest satu workshop tu..dia kt member dia penah pegi c2...dlm hati aku just ckp mintak2 buka..yerla kan ahad..selalu mekanik2 nak gak cuti..pegi dating ke haper ker kan...;p...alhamdulillah workshop Wan Seven buka...best3..pomen2 pun cam mesra pelanggan jer..lagila aku suker..diorg check mcm2..padahal bateri jer kong...lantakla..janji keter aku ok...esok tu kejer kan...pas2 bielr aku tgk muker adik2 aku tu moyok jer..terus aku ajak diorg pegi mkn kt kedai mamak area tu jugak..pas2 aku sempala tya..baper charge n duit aku semua kt bank..atm machine jauh..camnor???b4 left the workshop..aku kasi no fon ckp kalo dah siap nanti col jer...kitorg nak mkn jap..tgh2 duk mkn meggie..tiba2 ader org hon..bebudak tu ckp.."akak..keter akak"...aku terus pegi kt keter..pas2 mekanik tu ckp ha kater nak amik duit kan..meh sy antar kt petronas tu..kat c2 ader..aku yg cam blur2 time 2 plus x mandi dr pagi..follow jerla..baikla plak mamat ni..ala baik ader makna..sebab kalo x baik camner aku nak bayar kan...muahahaha...aper2 jerla..janji keter aku dah ok...and aper yg penting..pasni kalo keter aku wat hal..aku dah dptkan dia doktor terbaek...ngeeee...service cantek okeh...

No comments: