ThANkS foR VieWing mY bLoG..(^_^)..fEeL fReE to rEaD hErE..:)

Friday, September 17, 2010

Dam Dam Dum Raya Lagi

10/09/2010 - 1 syawal (Continue)

nak sambung
citer raya pertama lagi ni...ari 2 nak cepat...hehehhe...

thanks a lot to ismat n family , ana n family , aishah n family n also paan coz diorgla tetamu aku pd raya pertama...ingatkan kwn2 dah luperkan aku...rupernyer2 still x layu la...hahahhaa..adik angkat aku madi n his wife jgk ader dtg...sedondon baju ala2 pendekar lagi...black color...but so nice...:)

pas semua2 dah balik...badan aku terus jammed...peha aku skt giler..badan plak dah seram sejuk...panas...high temperature...pas mandi terus sauk sweater...makan ubat...tdo berbungkus...dlm 2, 3 pagi cam2 aku t'sedar coz mak kejut suh minum air panas...aku dlm mamai2 tu telan jgk la...sure mak risau aku demam...almaklumlah...i kan ringan tulang...hakkkk tuiiiii....org lain x tau...janji family aku tau...huhuhu...



11/09/2010 - 2 syawal

pagi2 bangun semayang subuh...tapi badan aku cam dah ok skit...sejuk2 dah makin ilang...bdk2 still dtg beraya...layanan aku acuh x acuh dah pun...muahahhaa...malasla...penat!kui4...jahatnyer aku...;p

aku layan tv jer...tapi raya kali ni aku suker sgt tgk tv coz rancangan ct nurhaliza cukup byk...sgt2 suker okeh!leh kebah demam aku kalo tgk dia perform...hehehhe...poyo!!...tghari aku td jer coz lemah2 badan still ader lg...bgn kejap semayang zohor sambung tdo lg..



dalam kul 4 lbh aku dapat col dr ayu ckp nak dtg umah beraya...cepat2 aku bgn, mandi...yerla kan...kang member dtg tgk muker aku sembab jer aper brg!!dah la x baper nak cun...kang lagi hancusssssss....hohoho....ayu dtg ngan ijue n her ex bopren...cayalah ijue, still baik tu ngan ex...kalo aku semua dah campak dlm runtuhan gempa bumi...muahahhaa....x lama pas 2 peju plak dtg...dia dtg sensorg jer...tp maybe thn depan dah berdua kot...silap2 bertiga skali ngan yg dlm perut...hahahhaa....

mak aku siap masak mee kuah utk diorg...mak aku yer masak, bukan aku...nak tgu aku masak nanti aku dah ader baby okeh...maser tu br confident...wah wah wah...kelasss ayat!!for ayu aku siap sediakan kek lagi tau...sebab besday dia time poser ari 2...alang2 dah ader kek kat umah so suh jerla dia rasmikan....baik kan aku ayu...;p

dalam maser yg sama, pakcik aku dr kg pun dtg jgk...malam 2 aku layan konsert ct kat astro...besh besh besh...



12/09/2010 - 3 syawal



dalam kul 10 lbh aku bersiap-siap nak jalan raya kat umah nisah kat jengka 4...sblm tu ismat ader col, nak join skali...mula2 dia ajak naik keter dia...tapi x nak aku..susah aku nak cau kalo kena balik tetiba nanti...maser smp kat umah nisah dia tgh mandi...haiyyaaaaa...nak wat camnor...aku sms x balas..aku col dia x angkat2...bz tul la cikgu sorg ni...rupernyer tepon dia x tau dia campak tang maner...sabbbbaaaaaauuu jerla...



duk dlm 10 minit ismat n family n paan n her gepren smp...makan2...minum2..gosip2...posing2....dah puas duk umah nisah, si ismat sibuk duk ajak pegi umah mirul....adehhhhhhhh!!!dah la x baik maner ngan mirul maser sekolah dulu...huhuhu...cam segan pun ader gak...sure dia pun x kenal aku...sebab aku x penah pun nak join dia time dulu2...hehehe....tapi bak kater ismat time ni lah nak eratkan silaturrahim...ceh!poyo tul ko ismat...sajer ar tu..;p




nasib nisah tau umah mirul...yer la sejengka kan...harapkan yg lain...hampeh!bukan tau pun...ajak jer lebh...cesssss!!mirul dah menunggu ketibaan kami...tapi mamat tu totally out dr zaman sekolah dulu...aderkah sebab dia dah bergelar seorang guru or aderkah sebab dia bakal menjadi seorang ayah?or adakah dia memang baik???hehehehhee....lu pikirlah sendiri....tapi bagi aku dia dah baik...hahahaha....ampun yer kalo sesiapa yg berkenaan terbaca...kui5...

maser kat umah mirul kitorg dijamu ngan mee kari...so so yummy...wife dia tgh sarat ngandung...aku kenal jer ngan wife dia coz kakak wife dia tu penah sekelas ngan aku ms lower six dulu...so jgn smp terkantoi yer mirul!muahahahhahaha....x baiknyer aku...dah2...full stop!tetttttttt......tapi mirul still kenal aku...heran??rasrnyer aku x derla glam sgt time sekolah dulu tp dia still cam...oh hooooo....ala2 glam la jgk kot...kui4...

balik dr umah mirul aku ngan nisah pegi ulu jempol plak...coz nak beraya kat umah ayu...mak oiii...dahla col ayu x pick up...pas2 col ita ngan peju pun x pick up nak tya no umah ayu...aku ngan nisah main redha jer...nasib ayu ader ckp adik dia bertunang time 2..so aku pun serkap jarang jerla maner2 umah yg ader kenduri...duk pusing2 ngan nisah...at last aku cam perasan satu pakcik tu ala2 muker ayu, so aku decide sendiri tu sure ayah ayu...pas par keter kt bwh pokok...aku ngan nisah terus jer pegi kat umah yg org ramai tu...ya Allah...lega...nasib betul...smp2 terus makan nasi...sebab memang dah terhidang...kenyang tul perut ari 2...duk sekejap jer kat umah ayu coz nak pegi jengka 15 plak umah liza...

maser smp kat umah liza, liza ngan nana dah tgu...comey tul 2 org tu preggy...so cute okeh!tp leh plak aku luper nak bergambor ngan diorg berdua tu...arghh! sedikit penyesalan berlaku...mengapa mengapa mengapa.....huhuhu.....dah kenyang2 aku cadang nak balik dah...alih2 ismat col..ajak pegi umah din plak kat j16...adehhhh!skali lagi saborrrrrrr....diorg dah tgu kat simpang j16...panjang tul langkah aku...


kat umah din kitorg mkn kuih raya...ingat nak hidang mee goreng bagai...tapi x der mee din ckp..yer ker???hahhahaa...tp x kisahla coz aku dah kenyang...raser mau tdo sajer...pas2 diorg ajak pegi umah syida plak kat bdr pusat...oh no no no...aku dah x larat...lagipun nisah nak jalan raya umah aku jgk...so aku ngan nisah balik umah aku terus...kebetulan mak masak laksa again...so merasalah nisah...pas2 tetiba tingat kat ismat..dia x dan nak mkn laksa maser raya pertama ari 2 coz kuah dah abis...so aku col dia..x smp 10 minit pakcik tu dtg...ish3...paan pun dtg jgk...ermmmmmm....rezeki jgn ditolak kan kwn2...;p

dlm kul 6.30pm aku antar nisah balik j4 semula...



13/09/2010 - 4 syawal


pegi kuantan umah pak sedara...aderla dalam 3 buah rumah sedara mara...so so tired...but i enjoyed it very much...



*raya kali ni x sempat nak bergambar family...huhuhu

No comments: