ThANkS foR VieWing mY bLoG..(^_^)..fEeL fReE to rEaD hErE..:)

Wednesday, September 15, 2010

Dam Dam Dum Raya 2010

Salam semua..........:)

arini aku dah start kejer..wpun x derla bz maner...tapi kejer tetap kejer yer...wink2....
entry kali ni aku nak citer pasal raya okeh...selamat membaca yer....kenyit mata skit...:)


08/09/2010 - 29 ramadan

aku start cuti...wpun bos x approve...tapi aku terpaksa meng"EL'kan diri sebab saper lagi nak clearkan kejer2 umah selain aku...huhuhu...nasib x der yg komplen...pasal aku kan pekerja bagus...hohoho...pasan!!

kejer memula aku sapu umah...sapu dr dapur smp depan...dr depan smp dapur...habuk x yah ckpla....leh tersumbat lubang hidung aku ni...2 pasal terus selsema...i kan allergic habuk...huhuhu
pas sapu...kejer mengemop plak...satu umah jugak okeh...beri beri the tired okeh time tuh...huh!berpeluh ketiak bagai...

dah ptg skit aku gantung langsir utk gril...bukan setiap tingkap yer..utk gril sajer...sebab x der budget utk tingkap2 lain lg...lagipun umah bukan siap cat lg...so x yah beria-ria...pakai jer yg lama...jimatttt...



09/09/2010 - 30 ramadan


mak duk bertungkus lumus masak rendang...pas2 wat lemang....rebus ikan nak wat laksa..
alhamdulillah....mak dah kembali sihat n cergas sikit2...bukan banyak2 tau...tapi semua mender dia nak wat....

aku pegi cari tempat basuh keter...almaklumlah terlalu cantik kan...tapi hampa...semua fulll...cesssssss!!malam tu aku lap2 jerla maner2 yg patut....

malam tu aku pulun iron baju...setellllll...;p...sambil tgk tv...



10/09/2010 - 1 syawal


pagi2 bangun duk relax2...raser tak sedap badan dah time 2...raya kali ni aku x pegi pun semayang raya...selalu x penah miss...tapi dek kerana mak br nak sht...so baik tak yah pegi...lagipun hujan pagi raya tu....

pas mandi sunat raya aku pakai la baju raya...sunat kan pakai baju baru...hehhee...tapi x touch up pun...malas...mau tdo jer raser...badan lemah...

dlm kul 10 abg balik dr masjid...kubur ayah pun x pegi raya kali ni...badan x berapa sihat mak x kasi pegi...lain kali jer mak ckp...pas2 berpusu-pusu la budak2 dtg beraya...adehhhhhh...penatttttt....mula2 aku rajin lg layan....pas2 malas arrr...kwn mak dr j7 pun ader dtg...punyerla baik...pas mkn laksa siap tolong basuh pinggan...bagus2...i loikeee it!!maybe dia tau kitorg x baper sht kan...so kena la ringan2kan tulang yer....

ptg tu dlm kul 3 cam2 la..sedara mara dr kampung plak dtg...ramaiiiii sesangat...pas2 campur ngan kwn2 aku jgk...alhamdulillah...makanan semua abisss utk first raya....alhamdulillah...tiada pembaziran berlaku okeh....setan pun x nak kawan...hehehhee....

ok la dah nak balik....esok sambung yer....daaaaaaaaa




No comments: