ThANkS foR VieWing mY bLoG..(^_^)..fEeL fReE to rEaD hErE..:)

Tuesday, April 30, 2013

First time derma darah

arini rs excited nak share..almaklumlah today is my first time blood donate...Alhamdulillah..kurang2 leh membantu kepada yg memerlukan..in shaa Allah..

darah aku gred O..weehuuuuu..so sesaper yg memerlukan I can donate if I can..hehe..tp cam pelik gak td coz aku darah O coz seingat aku mak ngan ayah aku either A aper2 or B aper2 jer..huhu..aku ni anak angkat ker??hahaha..dokor gelak jer..pastu dia terangkan la satu persatu..

jenis darah kiter ni x semestinya org O keturunan O jer..kalo mak aku AO or A+..or ayah BO or B+..so kira O la jugak..yesssssss..terbukti aku bkn anak angkat..hahaa




x terpk pun nak derma darah..huhu,..maybe aderla Allah nak kasi aku sesuatu tu..hopefully..in shaa Allah..saper tau kan..kot2 nanti darah aku leh tolong satu nyawa yg amat memerlukan..so dapat pahala..aamiin..:)


tadi biler Lai dah balik bwk sijil and makanan bagai..terus aku rs nak derma darah..tapi bukan kt opis aku..MMC oil n gas yg buat..so kira kitorg ni just join jerla..aku suh kak ima teman..sebelum nak pegi mcm2 rs kat perut ni..seram sejuk jugak okeh..first time kan..macam2 la feeling ader..hahaha..lai ngan cs gelak jer kat aku biler dan2 tu nak membuang..kakakaa..;p

masuk terus isi form..check darah..doctor check..timbang berat..berat aku dah cam obes..67kg..giler arrr!!memang melampau kan..oh noooooooo..pasni nak kurangkan makan..not diet k..haha..


 
 
pastu baring..kak ima mmg peneman aku dikala itu..amik gbr bagai yg dah cam wakil rakyat yg menderma..siap record video lagi..hahaha..ok la tu..leh wat kenangan..thanks kak ima!


 
 
x smp 10 minit bekas darah aku dh penuh..oh sungguh laju dh 450ml..i kan aktif..so darah pun laju la kan..ngeh3..pas darah dh amik..nurse suh aku rest 10 minit..pastu dpt maknan sebagai santapan..
kak ima risau aku tumbang..and Alhamdulillah..x der aper2 yg berlaku..i'm okey...yeayyyy...so next time nak derma lagi..nak wat pahala kan..:)
  

Gred O uols..:)

 So sebagai penghargaan aku dpt sijil..hehe..suker3..:)


 
 


 

No comments: