ThANkS foR VieWing mY bLoG..(^_^)..fEeL fReE to rEaD hErE..:)

Wednesday, April 3, 2013

cuTi-cuTi Vietnam - Part 2


Assalamualaikum uols..
skrg cam agak serabut..so aku x leh nak tumpu aper nak buat..maka dr aku jadi pemerapu yg aktif better aku sambung cuti2 Vietnam ni kan..especially for u eilah..ko kan suker baca citer aku..ngeee..
 
ok..pas letak beg kt hotel kitorg terus turun menuju ke pasar ben thanh...dlm 100 langkah dh smp ke tmpt shopping..dlm 2 minit camtula..sgt dekat kan kan kan.citer betul ni tau..no tipu2..
 
jalan raya agak sesak ngan penunggang motor..tapi dalam duk penuh sesak tu..korang jgn risau nak melintas...jgn la jadi baik sgt kat cni...kalo nak tunggu jalan tu lengang br nak lintas..rasernyer pas subuh esok pun lum tentu korg dpt lintas..dun worry semua..wpun penunggang motosikal cam rombongan cik kiah yg tgh lumba kat formula 1 but diorg tersgt terer okeh..korg x kan dilanggar..atau ditempuh oleh mereka..korang hanya perlu pandang depan macam ala2 nak jalan ke pasar jer k..heheh..confirm selamat uols..:)







ni kitorg tgh berjalan dlm pasar ben thanh..first2 rs crowded gakla..sebab tapak kedai mmg sgt kecik..n peniaga sgt ramai..tapi wpun space kecik..brg dlm setiap kedai mmg leh letak dlm 4 buah kedai kot..banyakkkk and cantekkkkk...
 
 
setelah mata terpusing..terjegil..terkerut,,terkesima ngan kecantikan kain2 yg bergantung..kemeriahan corak pada kain yg digantung..so kitorg stop kat satu kedai tu..siap bersayang-sayang uols..biasala kan..kalo x kasi kata2 romantic mmg x laku la org berniaga kan..hahaha..
 
aku mmg dah tahap meroyan dah..sebab mmg murah..and kalo kat kl tu harga dekat 200..kat cni dlm 50-75 jer..murah kan..and yg paling aku suker leh tempah terus..sehari dh siap..so aper laga..terus la mencari kain utk di buat baju..ala2 Vietnam gitu..dh mmg pegi Vietnam..so wat baju style sana la kan...hohoho..aku tmph 3 pasang baju Vietnam and sehelai jubah..mak tempeh 4 pasang semua Vietnam style..art aku x sure..2 ker 3..kak aisyah n hanie x join kitorg sebab terlama duk dlm bilik maka kitorg pegi dulu..


sesi amik ukur badan



ni la kedai kain kitorg terjah

ni la tokey kedai yg duk panggil saying x abis2
 
 
selesai memborong..kitorg naik bilik solat..pastu aku ngan art turun balik nak jalan2 kat pasar malam pulak..mak x join coz x larat..so dia berehat kt bilik..
so time tu kak aisyah n hanie join sama..time ni kitorg masing2 beli tudung sutera Vietnam..chantekkkk...
 
art cam dah letih jer
time ni duk tunggu hanie beli baju kt anak2 buah dia
beli jgn x beli


suasana pasar malam


penat jalan kitorg singgah kedai basiroh pekena mee sup Vietnam and kopi Vietnam..raser mee ni manis2 sikit..kopi dia mmg terbaek uols..so sesaper nak pegi Vietnam make sure korg rs kopi sana k..sedapppp..:)

 
 
bersambung...........

No comments: