ThANkS foR VieWing mY bLoG..(^_^)..fEeL fReE to rEaD hErE..:)

Thursday, November 11, 2010

Ronggeng Katak ke Pangkor - Day 2

assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh semua....:)
for kak aisyah....kena jawab penuh tau..muahahaahaha....

adoilaaa...bilerla nak abis story mory aku ni pasal pangkor yer...asyik x sempat jer nak update...lately ni byk tul kejer lain yg aku wat...tu pasal nak memblog dah tak braper beria...hehehe...

ok2...skrg aku nak sambung citer utk ari ke 2 kat pangkor..pagi tu aku dikejutkan ngan si limah lenggang...aku sebilik ngan dia...k aisyah ngan si zipah...pas mandi bagai terus pegi bfast...mula2 ingat x nak mandi sebab nak pegi snorkling kan..tapi x selesa la nak bfast kalo x mandi...




makanan kat coray bay kurang enak la..x byk pilihan...tp x leh nak ckp byk jugak la...dah nama pun murah kan...




pas2 terus pegi tepi pantai utk island hoping...sebot 150 hengget..bahagi 4...kalo pegi ramai2 cam kat langkawi dulu murah la skit...whatever!janji i leh pusing2 laut....yuuuhuuuuuuu.....
kitorg pegi dlm 3 pulau jugakla...wat xtvt snorkling bagai...mandi sepuasnyer....best3...laut adalah jiwaku....cesss...ayat! tak boley blah...

tapi time balik air naik...tawakal tu alallah jer la memasing...smp india yg bwk bot tu pun cuak sama....ms tu aku x tau nak pk aper dah...kalo bot tu terbalik sure bwk balik mayat jerla...aku x tau langsung bab2 berenang ok...menyerah kalah terus kali ni...huhuhu...tp alhamdulillah...bot dpt dikawal..sepanjang perjalanan aku pejam mata jer..coz leh plak mabuk laut...dush2...x rock langsung...pening giler...nak jalan pun cam nak pitam.....wat to do...dan2 plak kena mabuk laut...agaknyer cam2 la terjadinya tsunami...sipi2 jer lg air nak masuk dlm boat....jeritan2 stress ala2 gedik santai pun dah x dengar coz masing2 takut....huhuhuhu...







balik dr island hoping...kitorg terus mandi...pas2 kuar plak utk ngisi perut...lapar dooo....kalo main ngan air ni sure lapar la....maser kitorg kuar tu ujan rintik2 membasahi bumi...kitorg benti jap kat kedai dekat2 situ...makan cucur udang...aku mkn laksa..tapi rasernyer ermmm...hampehhh...tapi aku ni kalo tang mknan mulut baik la plak...x dernyer nak kutuk2...kalo tang lain...hahaha...sure laju jer....selamat mengenali anis yer...:)



pas2 kitorg sewa motor skali lagi utk jalan2 pusing pangkor...kitorg pegi bandar...aku sempatla sauk ikan talang utk mak aku...ikan bilis pun aku beli jgk...yg lain2 borong sakan la weyyy...pas2 kitorg pegi tmpt kilang satay...aku borong la jgk satay2...pas2 sajer2 pegi great wall...x yah pegi China u ol...kat pangkor pun ader great wall tau...hohoho...tapi x hebat maner arr....nak yg hebat pegi China la...;p





after that, we went to kota belanda..kat c2 tempat peninggalan kubu belanda...tempat dia ala2 kellie castle...kalo nak bergambor kawin sure the bomb!tp kalo aku x yahla nak cr bangunan lama2 camni...jengka nan ado okeh...tp kalo lalang2 cam sheikh muzaphar tu bisa di atur....cam bagus jer ayat....pas2 sure ader nyampuk ckp ''leh jgn berangan over x anis!please jgn over k"'...:)....hohoho...


kat cni posing smp puas..smp pak aji yg lalu pun aku mintak tlg amikkan gambar...hahahhaa...terima kasih byk2 pak aji...peace no war...:)




pas2 terus balik ke arah coral bay...motor kitorg antar sebelum pegi mkn mlm...lepak2 jap kat tepi pantai smbil tgk geng2 pelancong bermandi-manda sambil mkn goreng pisang...best3...malam 2 kitorg makan kerapu masak stim kat gerai sebelah coral bay...best woooooo.....smp abis licin aku mkn...tu namanya sedap...ehhehe...selamat mengenali anis lagi...:)





last entry after diz okey...

No comments: