ThANkS foR VieWing mY bLoG..(^_^)..fEeL fReE to rEaD hErE..:)

Friday, October 8, 2010

tepi jalan..

adehhhh...pertama kali dlm hidup aku kena stay 4 jam suku kat tepi jalan sebab keter rosak...wpun bukan keter aku tp disebabkan aku yg naik sama keter tu, so dengan bertanggungjawabnyer aku join k fadilah...hehhehee....n disebabkan aku ni kalo susah skit n aku tau plak tempat aku nak susahkan tu dekat jer ngan adik2 aku...maka ngan secepat kilat aku akan mintak pertolongan diorg...tenkiyu yer mil...tenkiyu mino...coz sanggup menemankan satu anak dara n seorg ibu yg ketidaktahuan pasal keter2 ni...eceh!:)

maser mula2 naik tu dr opis k fadilah dah ckp aku yg bateri dia dah merah...pas2 dia sempatla pegi goyang2kan bateri keter tu...pas2 kitorg cam biasala...tetap meneruskan pemanduan...tapi biler smp jer kat jalan depan wisma damansara...terus keter mati tapi secara perlahan-lahan...terkedek-kedek...kih4...pas2 terus x nak gerak...start2 enjin langsung x boley...so wat to do...k fadilah terus tepon husband dia...mula2 ingat air dah kering...aku pun col la si mil ngan mino suh antar air...tapi biler check punyer check...air ok jer..masih aderla...x derla kering sgt kan...





2 org pakar komputer mencuba sedaya upaya..tapi misi tetap gagal...pas2 aderla sorg macaaa dtg tlg...maybe pomen2 gak kot...tapi byk plak nak kena tukar...nasib k fadilah tetap nk tgu mekanik dia...so selamat...pas2 pakat ramai2 tolak keter k fadilah kat dlm skit...x derla duk betul2 tepi jalan...dahla jalan utama...kang x pasal2 kena langgar free2...hehe..mil ngan mino masih setia menunggu kitorg...



mino malu org kenal dia..2 pasal pakai helmet...cesssss...



dr ptg smp ke mlm...mekanik x smp2...adehhhhh....nasib mino pegi beli subway...leh gak alas perut...pas2 biler mekanik smp dia x bwk aper2 pun...just spanar....ceh!ko ingat nak baiki mesin kelapa ker arrr?huh!nak marah jgk aku ni tapi wat to do, aku diam jerla...lgpun x minat nak amik tau...hohoho...





pas2 dia blik semula kt kg kerinchi nak amik jumper...dah 2 kali kejer...ermm...pas2 biler dh bwk jumper...bateri still weak...pas2 k fadilah col etiqa yakni insurans dia...dekat sejam jgk nak nunggu org tow tu dtg...adehhhh...aku kepenatan...pas2 sempat gak aku terlelap dlm keter...penat dol!




dah settle semua...nasib husband k fadilah dtg amik...kalo x kena amik teksi bagai plak...sblm balik singgah jap kat kedai mkn area umah aku...k fadilah banjer...hehehe...smp umah dh kul 12.20am...kefenatan...mandi2 semua terus ZZZzzzz...

No comments: