ThANkS foR VieWing mY bLoG..(^_^)..fEeL fReE to rEaD hErE..:)

Monday, September 28, 2009

RaYer...RaYer...RaYer...

Akhirnyer hari raya kali ni aku sambut ngan seribu kemanisan...chewahhhh...tapi rasernyer tiap2 kali raya aku sambut ngan keadaan camni...cuma peningkatan usia jerla yg membuatkan aku byk duk umah menanti tetamu2 yg dtg...adik beradik aku semua balik...ala 3 beradik jer...x penuh umah gak...anak sedara plak br sorg...ermmm..... Dalam maser 10 ari bercuti ramai tul org dtg umah..kawan2 x yah ckpla...ader ajer...n kebanyakan semua dah kawin n biasala anak2 diorg nak mintak duit rayer dr acik anis la 2...ehhehehe...nasib baik peruntukan duit raya tahun ni ckp2 jer...ptg raya pertama dlm kul 6 lbh aku balik kg mak kt mela,lipis..tapi pagi raya ke 2 dah balik jengka semula...


P9203802

bergambar kenangan ngan ismat,syam,ita n abg syam...maner pasanganku...:(

P9203800

with ita n her doter..mia..

P9203803

nur sarah zamia...kira2 anak angkat aku la ni coz anak my besfren kan...


ngan pak itam duan

mak ngan sepupu sepapat dia

tapi yg paling kelakarnyer tghari raya ke 2 tu adela 5 org cucu2 org dekat ngan umah dtg...padahal maser tu kitorg tdo..so pin2 tutupla time 2 jap..tapi dah namanyer budak siap ketuk pin2 umah tu..aku sempatla la dgr ayat2 diorg..."assalamualaikum...kami datang nak berayer"...pas2 siap tukar dialog tu,"assalamualaikum..kami dtg bukan nak berayer, tapi nak duit rayer..."hish...memang poyos la bebudak zaman skrg...dah x tahan sgt aku bukak jera pin2..ingat semata2 nak duit raya...tapi tu lah dinamakan budak kan..minum air abis gak sejag...kih3...
malam raya ke 2 tu geng2 sekolah aku semua dtg berkumpul kat umah aku...ita,ismat,peju paan,zaki n ani...padahal raya peratama tu itan husband,ismat n wife dah dtg umah aku...tapi memang diorg suker sgt lepak kat umah aku..memang camnila tiap2 tahun...aku gak x p maner2...nak wat camner aku jer yg x kawin lagi...huwawawaaaaa...x per2, i'Allah....

P9213822

ni la geng2 aku maser sekolah dulu


P9213823

zaki+peju+aku+ita+ismat+paan

zaki ngan ani


Raya ke 3 arfah n adik dia plak dtg...kebetulan maser dia dtg tu pakcik2,makcik2, aki n wan ader dtg beraya ke umah..dek kerana arfah nak jmp ani, so skali lagi dtg umah aku...nasibla kawin ngan org jengka si ani ni,senangla nak jmp kawan2...hehehehe...dah alang2 arfah dtg aku so aku ajakla dia p raya umah ita jap...kalo nak p sorg cam malas kan...

aku ngan art

Raya ke 4 si liza ngan husband dia plak dtg...pas2 safwan ngan member dia...dlm setengah jam pas2 si ani dtg lagi...nak jmp liza plak...kih3...memang bestla si ani ni...col jer terus si zaki ni antar...ala lagipun zaki ni geng sekolah aku jgk...tu dia senang2 jer antar wife dia p umah aku...
aku sonok tul la...jmp kawan2 ni...epy sgtttttttttt....

P9233830

with liza and her kids...amri+aiman

ani n her son...wafiq

safwan with his friend

liza with 2 kids

Raya ke 5 za ngan husband dia dtg..tapi diorg dtg pas maghrib..dalam kul 10pm diorg balik ke paya pulai,temerloh..

with mama to be...za..

za with her husband

raya ke 6 mak ajak p kuantan umah abg arwah ayah...dlm kul 4.30pm dah smp umah semula..dekat2 nak maghrib makcu,amy n wan limah plak smp..esoknyer diorg nak ajak kitorg makan kenduri kawin ker jengka 4...sabtu tu pas mkn kenduri aku ajak mak teman aku pergi umah jaa...raya ni dia anak beranak x dtg beraya umah aku coz bersalin anak ke 3...murah rezeki...berderet dah anak...hehehehe...erm...puas hati leh jmp ramai kwn2 raya ni...hopefully raya akan dtg lagi meriah..i'Allah...maner tau kot2 dah berdua ker...kih4....

siti nur qaliesya aliya

ngan ja..tgh berpantang kawan aku ni...

5 comments:

kotaklimasegi said...

akhirnyer sampai gak semut kat umah akak kan..

huhuhu..

~izan~ said...

hahaaha...semut ke siput tu art..hihi...ish2..tak baik2..aku tak tau la maksud aku ni sama dengan maksud ko tu...huhu.

anisss said...

eh bebudak 2 org ni...sekeh kang...sengal ek...ok la 2...at least dia dtg...ader gak la kemajuan...kih5...

niza said...

semut dapat 3 round , 3 perisa....kekek....aku sempat gak 2 round, 2 perisa....cuma kurang 1 je....

anisss said...

hahahhaa...ala za ko dah byk perisa dah raser sebelum2 ni...kasila dia peluang merasa lebih pada ko...kah3