ThANkS foR VieWing mY bLoG..(^_^)..fEeL fReE to rEaD hErE..:)

Wednesday, January 30, 2013

LaNgKAwi IsLaND AgainZZz ..sYiOkk..:) P1

Assalamualaikum uolls..:)
Muker ader senyum okeh..almaklumlah br pas menghirup udara segar bugar di negeri mahsuri..ngeh3..

'Langkawi lagi'...'asyik p langkawi jer'...'ko x bosan ker duk pegi langkawi'...antara ayat2 dr fren2 yg tau aku nk p langkawi lagi..hahaha..dah nak wat camner..aku mmg suker p langkawi..raser nyaman..tenang..so..x perlula nak ckp aper kan..haha

Aku cam biasa akan together ngan mak aku..dah alang2 mak rajin turun kl..baik aku bwk dia..lagi2 dah abis exam..kenala mereleasekan tension yg br abis ni kan..lagi2 aku rs dah lama aku x jenjalan..last p penang ms annual dinner company..kitorg pegi naik bus dr pudu sentral smp kuala perlis..bertolak dlm kul 11.45pm(bus lewat..kat 12.15am )...dalam bus aku tdo ditemani bantal busuk yg sedia mengembungkan beg dukung aku..haha..br la i lena..mak cam biasa idokla selena aku..dlm bus rsnyer aku ngan mak jer pompuan..kebykan student uia..serius lawak tgk gelagak bdk2 arab nih..benti kejap diorg siap tapau bagai maknan..sudahnya kena tgl bus..tapi nasib geng diorg sedar..yg lawak lagi driver bus x abis2 ckp one minute..one minute..oh my english..hahaha..


rehat kejap kt Marrybrown sementara tgu bus dtg

tgu bus dtg
duk seat depan skali..:)

sampai stesen bus kuala perlis dl kul 6.30 pagi..solat subuh kt c2 jer pastu gerak ke jeti cr tiket ferry..so dpt tiket kul 8.45am..pegi bfast kejap kt kdi mkn depan jetty..aku laksa ..mak mkn ns lemak..dlm kul 10.18am smp jetty langkawi..tgu pakcik usop amik pastu p check in..malangnyer hotel yg aku nk duk tu check in kul 3pm..so pakcik usop bwk p mkn nasi umh dia dulu..mandi2 cucikan bau harum smlm..haha..sedap plak lauk yg wife dia msk..dua kali aku ngn mak tambah..ulam pucuk jering yg first time aku rs..smbal belacan sgt sedap okeh..perghhh..meleleh!

rm18/person 
mmg spot pengunjung..untung la tokey kedai ni

dlm ferry

masing2 tgu turn nk naik ferry




  sesampainyer di jetty langkawi

pas mkn..solat zohor..pakcik usop antar kitorg ke mangrove..coz aku x pernah lg smp cni..satu boat rm350..tp dek kerana aku berdua ngan mak jer n pakcik usop knl tokey boat tu..so dpt rm300..mak banjer..yeayyy..kat cni round gua2..ader 7 gua kalo x silap..syiokkk wooo..naik boat ..sungai cantum ngan laut..dah dekat sempadan thailand kitorg pegi..:)







cam wat photoshoot jer mak aku ni..haha


 benti kejap kat tempat penternakan ikan..byk gak sangkar..antara sungai and laut..entah..aku kurang nak bertanya..sebab kureng sikit bab2 mengenali ikan ni..bab makan ikan minat..haha..








boat..kapal2 byk gak landing kat area ni..cantik sgt uolls..suasana dia rs nak wat rumah kat c2..cuma takut kemunculan buaya jerla..



restoran terapung ni buka smp malam..so uolls yg nak suasana makan dlm sungai..elokla ke sini..




pastu meneruskan perjalanan ker area gua buaya..x derla nak jmp ngan buaya2 tu semua..x koserla teman..buaya pun x wujud kot..yerla sungai dh bercampur laut..mau mati kemasinan dia nanti..hahaha..;p

gua buaya ni sempena bentuk dia ala2 buaya..tak seram yer uolls..angin sepoi2 bahasa jer time ni..:)


menysuri gua seakan muka buaya
sweetkan mak n anaknyer..haha



pastu driver boat ni bwk kitorg pusing2 smp ke sempadan malaysia-thailand..tapi sipi2 jerla..cantik sgr uolls...senyum2 i tau dlm boat..layan angin menyejukkan diri




cantik kan..:)



meneruskan perjalanan pusing2 beberapa gua lagi..sory dah ingat..maafkan saya..haha


smileeeeeeee:)


cer korang perhatikan betul2 gbr kt bwh ni..nampak cam muka org kan..saper x nampak tu sah mata kero..haha.

nampak x muker org?



pusing2 tempat helang..bukan pegi islang hopping jer leh tgk tempat helang okeh..Mangrove pun ader..:)



damai sangat kat cni..:)


pastu jumperla trademark Mangrove Tour..dia juga dikenali sbg KILIM GEOFOREST PARK




 pastu singgah gua kelawar.. nak masuk sehengget..n wajib sewa torch light sehengget..masuk dlm gelap ya rabbi..suluh kat atas nampak makhluk gelap yg byk n mata kelip2..haha..itu la kelawar..sempat tya kt mak..pastu br nampak tulisan 'please don't talk'..hahaha..nasib kelawar x serang aku..kuar masuk aderla dlm 2 minit..x der aper2 pun,,just kelawar jer pun..seram jugak la..





mak rehat kat pangkin jap
kelas mak aku okeh..ray ban tu...hahaha
kat pelantar before nak naik boat..kt cni last check point utk destinasi melewati gua2 disini..mangrove tour

 ok sampai sini dulu part 1 yer..nanti aku sambung lagi penceritaan percutian aku with bonda tersayang..selamat membaca..:)


No comments: