ThANkS foR VieWing mY bLoG..(^_^)..fEeL fReE to rEaD hErE..:)

Friday, August 15, 2014

Aidilfitri pertama sebagai isteri :)


Assalamualaikum uols..
Bismillahirrahmanirrahim...dengan segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam...aamiin..

arini rasa nak update pasal raya..sebab terjenguk kat blog org2 mulala aku rs jeles..so dan2 aku rs nak share jugak pasal raya aku...special tau..almaklumlah first time as a wife..lama tau i tunggu nak raya pakai sedondon..akhirnya tercapai jugak hasrat aku..alhamdulillah...for diz first time raya together..i'm choosing shocking pink a.k.a dragon fruit color for our theme...bright color is my favourite okeh because shine bright like a diamond..lambat skit nak buruk..hoho..mmg tu jerla alasan aku kalo org tya kenapa aku suker color terang..:)..kain baju raya aku made in bandung..same with my mom..lalalala..kitorg kan suker melaram...last year made in vietnam..next year???tgk budget dulu yer..kot2la dh memboyot x larat dh i nak shopping..ngeh3..macam dah ader jer ayat..in shaa Allah..ader rezeki kitorg aderla nanti..aamiin..my husband punyer baju sah2 la brand aaron aziz by jakel..walaupun i x dapat aaron aziz..my husband kena pakai baju aaron okeh..but deep in my heart..my husband lagi ensem and tough dr aaron yer..hahaha #silamuntah ..rugi la aku tak puji suami sendiri..walaupun depan dia mmg tak ar aku nak puji dia..kang x abis2 tgk muka dia kt cermin pastu tgk kat aku sambil wat gaya mr body builder..oh nooooooo...malas nak layan..sekian :p

pagi raya tu pas alas perut kitorg ke masjid..ms aku smp tu dh penuh..aku ngan mak solat raya pun dah kt kaki masjid..time tu nampakla warga anak peneroka jengka 6 ramai balik kg..pas solat raya terus ke kubur ayah and abg n uwan2.. ni la first time aku bwk amann p kubur ayah..pas baca yassin kt kubur ayah p kubur abg sulung aku..raya ni aku still rasa sedih tapi maybe dah ader suami..perasaan touching aku tu x lama sgt la..kalo x nak abiskan baca yassin tu mau la lap air mata dulu..huhu.. al-fatihah utk arwah ayah and abg ngku.. :(..semoga merekea ditempatkan di kalangan orang2 beriman..aaminn..
 
 
gambar kt bawah ni ms dlm keter otw balik dr kubur..pasangan sedondon kekdahnya..memasing giler2...ngeh3.. 
 


actually aku dah bersalam raya ngan suami tercinta aku awal2 dalam bilik lagi..masa tgh siap2 sebelum pegi masjid.. kira drama jer ms depan mak tu..hahaha..malu okeh..kalo berdua aku lehla berdialog lama2 ..touching2..manja2..depan org mmg tak ar kan...tapi suami aku mmg baik..dah ampunkan semua dosa aku..rasanya kalo la masa mula2 dia nak tackle aku tu kitorg kena kawin paksa..memang confirm dah aku byk dosa..mmg berat dah kiri kanan bahu aku tanggung dosa kat suami..kakakakaka...tapi pas kawin mmg aku tahan la pangai aku dr jadi durhaka...nak ciom bau syurga okeh...dosa suami aku pun aku dh ampunkan..aku ni senang..kalo dh baik semula tu ngan org maknanya dosa dia dh aku ampunkan la tu..malasnya nak beratkan dosa org..hahaha..ayat nak mintak kena pelempang jer kan..ngeh3.. :)

rumah aku mana ramai org..rasanya amann mesti rs x happening..tp happening jugakla kalo dah main mercun malam sblm raya tu kan...lawan2 main mercun ngan jiran2..pas solat isyak malam raya tu kitorg p maran jap antar lemang..senang kan kawin ngan org dekat..x yah nak touching2 sgt..leh ulang alik jer balik umah mertua..bahagiaaaaaaaa..





sesi salam-salaman ngan bonda tercinta :)







ha yang kt bawah ni sesi salam-salam ngan buah hati tercinta..lalalalaaaaa :)
ayat aku 'ampunkan sayang yer abang..sayang kan baik..mana penah lawan2 abang'...'hmmm...abang pun sama'..ayat suami aku..kui kui kui...almaklumlah kitorg dah panjang berjela masa dalam bilik..so kt depan kamera ckp jer ayat ringkas okeh..ngeh ngeh ngeh.. :)

 




now post gedik2..abg ru jadi photographer kitorg..kitorg mmg sawan kamera skit..dats y gambar memang celaru haru biru skit..x derla nak ayu2 sopan2 bagai...memang x wujud sgt la okeh..
 






mak aku mmg berjiwa muda..tgk kaler baju la..udah cam kaler aku kawin...bonda i okeh..memang suker melaram.. :)







gambar kat bawah ni memang terbukti suami aku ni dah memang acuan aku..hahahhaa...cayalah mucukkkkkkkk...i love u alwaysss okeh...sayang ketat2 :)))








weols berselfie..sian abg ru aku..anak ngan isteri beraya kt perantauan..maka bersolo la dia..so dah alang2 dia bersolo diz raya..maka kenala join selfiekan diri yer..layannn zassssss



Antara tetamu kitorg raya pertama ialah madi and gee..x sangka plak sedondon..sempatla aku jenguk fb pg raya tu..gee ckp bj kitorg sama color..sajer request suh diorg dtg jengka 6 ajak posing..terus dtg tu..bagus2..hehe..madi ni adik angkat aku zaman uitm jengka lagi..anak angkat mak..kira dia baru nak kenal ngan amann la ni..kenal first ms wedding kitorg...baju gee nyerlah uolsss..cantikk kebabomm..i loikeeee...:)

 







now weols gedik2 budget2 gbr cam pengantin..madi siap ckp..'kitorg posing 4 thn lepas la kak camni..dah luper camner'..hahahaha...






suamiku bergambar ngan adik angkat aku..anggap jerla adik yer..hahaha :p



dah abis tetamu aku yakni jiran2 dtg beraya..kalo ikutkan ader lagi..tapi aku cepat2 tutup pintu rumah sebab amann ajak balik beraya kat maran..mak kitorg bawak sekali..so raya kalini mintak maaf bebanyak la yer kengkawan yg nak dtg beraya ms first day raya tu..aku ni dh jadi suri org..maka kenala taat..huhu..tapi ni la first time raya aku leh jalan2 raya dengan gumbira di hari raya pertama..kalo x tgu tetamu abis baru aku leh beraya..huhuhu...my life change now..i have husband to carry me together with him...everywhere...macam x puas hati jer kalo aku x ikut dia pegi maner2..ayat dia mesti nanti kiter pegi ek..nak kiter pegi ek?'...ulang banyak2 kali...so sendiri paham la yer...ginila kalo weekend husband and wife...manja dia lebih daripada biasa...rugi la kalau aku x kutip pahala free kan..hahaha...kalo sentap tu masing2 cepat jer nak baik2..hahaha...best tau..lalallaa...:))


gambar2 kat bawah ni aku ngan biras2 aku..boleyla nak ikut kepala tu..tapi kalo posing masing2 memang tak mo kalah..hahaa..i loikeeeeee :)




 
 
 
ni gambar adik badik husband aku..dia ader 5 lelaki 2 pompuan..kak jun ader kt umah makteh ngan diorg2 lain..pompuan sorg lg arwah adik...time ni aku jer ikut amann..sebab dia suruh..mak aku ngan mak dia ngan yg lain duk kt umah makteh..ni gbr kt kubur arwah bapak mertua aku..alfatihah :)
 
 



aku ngan husband aku mmg selok bergambar okeh..ni kt kebun getah kt kg awah..layannnnn zassssssss...sebab aku rasa view kt c2 cantik..maka adik joe kena jd prhotographer time ..:)








ni time nak balik dah dr umah makteh ngan pakteh kt kg awah..








 







gambar mak ngan member dia merangkap member mak mertua aku kt kg embun...tak sangka diorg kenal org yg sama..dtg raya baru tau..


 
 
 
 
dah puas beraya..keluarga amann singgah makan2 raya kat umah aku..sampai ader yg tertdo bagai dah time ni kepenatan..







setiap tahun umah aku mesti ader lemang..lemang mak aku buat memang best okeh..tang kepala yang ader santan tu memang mabelesssssssss...i loikeeee it very much..nyum3..kt bwh ni ader la terselit gbr suami aku duk tgh bakar lemang..aku paksa dia bangun tdo time ni suh tgk camner bakar lemang..dia bkn penah tgk pun..umah mak dia x penah buat lemang..masa mak masukkan beras aku kejut x mo bangun..dah nyesal x tgk ;p...





ok la uols..sampai cni jer yer citer raya i okeh..sebenarnya panjang lebar jer lagi..malas dah nak taip..bz..so x leh lama2 nak ngadap menda alah ni..in shaa Allah..nnt aku tulis lagi ek..citer #wedanisaman pun x abis lagi kan..sabar yer #budgetadaorangnakbacalatu

adios amigos....tata titi tutu...
assalamualaikum... :)

No comments: