ThANkS foR VieWing mY bLoG..(^_^)..fEeL fReE to rEaD hErE..:)

Thursday, July 7, 2011

macam roda jer badan nih

adehhh...nak kata lemau cam ok..nak kata ok cam penat gak sikit2...nak kata x epy..maner leh layan sgt perasaan nih...nak kata moody...kalo peod yerla...ermmmm

aku kesian kat diri aku sendiri...huhuhu...tapi kalo org lain yg kesian aku cam x baper suker sebab ala kiter bukan tau org tu tul2 kesian ker tidok..entah2 kat blakang tepuk tgn kuat2...ala aku paham sgt la...dah nak masuk 3 series kan umur...dats y semua aku dah tau asam garam kunyit halia hidup ni...dalam bulan 6 jer 3 org family aku pergi mengadap ilahi...al-fatihah...6/6 arwah abg..25/6 wan timah ( nenek sedara)...26/6 makngah aku plak yg kat kuantan...:(

nak dijadikan citer, 25/6 ari 2 aku semangat ajak mak aku follow pegi kuantan..sebab nak pegi besday party anak izan...smp kuantan dlm kul 1.30pm..majlisnyer kul start kul 3...mak ajak aku pegi umah makngah jap coz leh tumpang semayang...lgpun majlis umah izan kul 3..smp jer umah makngah..pak ngah kuar ckp makngah x sedar..aper lg..kitorg teruslah masuk umah..memang time tu mak ngan dah x sedar..kak nini panggil ambulans...elok ambulans smp..telefon kat umah pakngah berbunyi..mak yg jawab pas2 nangis...aku syak something dah...cu ner tepon ckp wan timah meninggal..wan timah ni mak pak ngah..biasala kawin sedara..putar2 ke situ jugak..

aper2 pun hantar mak ngah dulu ker hospital..makngah duk wad kecemasan...kak nini naik ambulans skali..aku,ma n pakngah follow ikut blakang..smp hospital doktor ckp makngah dah kritikal...kak nini tunggu makngah sebab aku dengan selai sepinggang kena bwk pak ngah balik mela,lipis...nak tgu abg azrin dr kl lambat..tp sebelum tu aku kena antar kak nini balik tok sira semula amik keter dia..ulang alik ajer...dr kuantan dlm kul 5.30pm aku memecut ke mela..kul 8.15pm smp..penat x yah ckpla..tp alhamdulillah time tu aku leh drive...tgk arwah wan..aku sedih gak tp biasala airmata aku ni dah nak kering jer...dah puas menangis...malam tu tdo beramai2 kat kg atil..dlm kul 3 pagi br nak lelap mata tdo..tiba2 dengar plak org ckp makngah dah meninggal...ya Allah..dugaan tul..kesian pak ngah...mak ilang...isteri ilang...hurmmm..saperla kiter nak tentukan kan...

pas jenazah arwah wan nak diantar ke kubur..aku,mak n wer cah terus balik coz ke kuantan plak...wpun dah x dan tapi ziarah itu perlu..nasib aku kuat lg...singgah umah aku jap mandi2 lu...coz dr semalam x mandi..abis ruam2 naik kat muka..gatal giler...smp umah pakngah dlm kul 2.30pm..singgah maran jap lunch...dlm kul 4 lbh aku ngan mak balik jengka semula..wer cah anak dia dtg amik maser kt umah pakngah...singgah simpang jengka kejap beli mknan nak wat alas perut sblm balik kl...

pas mkn semayang maghrib, mata aku dh x leh nak buka..tapi aku kuatkan jugak kononnya nak drive blik kl...pas2 mak ckp..ámik mc jerla adik..mak tgk dah lain..x kanla bos nak marah..citer jerla semua..'..cam ader menda menarik jer aku kt atas tilam..terus kedebum atas tilam...badan terus x leh nak angkat..giler penat...tgu isyak terus zzzzz...esok pagi tu sempat lg aku nguruskan urusan arwah abg plak...maran temerloh..adehhhh...dah macam tenaga lelaki...tapi what to do...kalo aku x wat saper lg...huhuhu...iÁllah Allah tau yg terbaik utk hambaNya...redha dan bersyukur jer aku mampu skrg ni...:)

erm nampaknya keter aku kena service sebulan skali dah pasni...byk km kan...aku kena kuat sekuat kuatnya...yeahhhhhhh!!


No comments: